2. ESPLAI SANT VICENÇ DE SARRIÀ-JPEG-PDFvine-a-lesplai

L’Esplai de la Parròquia està format per una trentena de nois i noies i els seus monitors que comparteixen les tardes de cada dissabte (de 17 a 19 h, al Centre Parroquial) amb els jocs i activitats diverses que fem per grups d’edats. És el lloc ideal per aprendre a conviure, conèixer nous amics i passar-ho molt bé!

Fem una excursió o més cada trimestre, activitats amb els pares i relacionades amb el barri, i molt més! L’Esplai està federat al MCEC i al llarg del curs es fan diverses activitats amb altres esplais.

A l’estiu el curs culmina amb els campaments, uns 10 o 12 intensos i divertits dies, cada any més divertits i especials.

Visita’ns al nostre bloc:

www.esplaistvicenc.blogspot.com/

MAIL: esplaisantvicenc@gmail.com.

QUÈ ÉS EL MOVIMENT INFANTIL I JUVENIL DE LA PARRÒQUIA DE SANT VICENÇ DE SARRIÀ?

El Moviment Infantil i Juvenil

És el grup educatiu de la Parròquia de Sant Vicenç de Sarrià, el qual neix de la Comunitat Parroquial com un instrument i mètode per la formació humana i cristiana dels infants, adolescents i joves en i durant el temps de lleure o esplai.

El subjecte educatiu darrerament responsable, doncs, no és altre que la Comunitat Parroquial, la qual és presidida pel Rector designat per l’Ordinari Diocesà i a la qual li és confiada la implantació de l’’Església en un territori que correspon en bona part a l’antiga Vila de Sarrià.

El Moviment Infantil i Juvenil no és un pàrquing ni un lloc d’entreteniment d’infants i adolescents. És un moviment educatiu que col·labora en la tasca educativa de les famílies i convida infants, adolescents i joves a participar activament en unes propostes educatives que parteixen dels seus interessos i necessitats més vitals i els orienta a trobar la resposta adequada en la persona de Jesucrist i el seu Evangeli.

El Moviment Infantil i Juvenil realitza aquesta tasca dissenyant una successió d’etapes educatives corresponents a les característiques de cada edat, etapes que han d’anar sempre orientades a la integració fe-vida dels infants, dels adolescents i els joves que hi participen.

banner-projecte-educatiu

Decàleg dels nois i noies de l’esplai:

1. El noi/a de l’Esplai ha de ser respectuós amb els altres i amb la natura.

2. El noi/a de l’Esplai és sincer i no diu mentides.

3. El noi/a de l’Esplai obeeix bé i de seguida.

4. El noi/a de l’Esplai és amable i educat.

5. El noi/a de l’Esplai és alegre i somriu, és optimista.

6. El noi/a de l’Esplai és net, polit i endreçat.

7. El noi/a de l’Esplai s’esforça en l’estudi, el treball i el joc.

8. El noi/a de l’Esplai és bon fill, bon germà i bon company.

9. El noi/a de l’esplai és servicial i valent.

10. El noi/a de l’Esplai vol estimar cada dia més Jesús.